2013. február 23., szombat

Gyerekkorom ízei - Vadas makarónival


Mindenkinek az életében vannak olyan ízek, ételek, amik a gyerekkorára emlékeztetik. Nekem az egyik ilyen a vadas, amit drága Nagyanyó mindig a szülinapomra csinál :) De csakis akkor, mert macerás az elkészítése. Mivel eddig csak évente egyszer tudtam enni, volt benne valami különlegesség, ami miatt mindig nagyon vártam azokat a bizonyos születésnapi ebédeket.
A recept már évek óta megvan, de soha nem mertem nekikezdeni, mert féltem az elkészítésétől.

Ma végre rászántam magam... :)

Hozzávalók:

  • 50 g vaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 500 g marhalábszár
  • só, bors
  • 2 nagyobb sárgarépa
  • 1 nagyobb fehérrépa
  • 10 babérlevél
  • 1 + 5 dl víz
  • 2 + 3 ek mustár
  • 1 nagy doboz tejföl
  • 2 ek liszt
  • 1 ek porcukor
  • 2 kk ecet
  • 1 csomag spagetti vagy makaróni

Elkészítés:
  • A vajat a kuktában megolvasztom, majd az apróra vágott hagymát üvegesre párolom benne.
  • Közben megmosom, megpucolom a húst, kisebb darabokra vágom és kiklpofolom. Sózom, borsozom és 2 ek mustárral vékonyan megkenem mindkét oldalukat.
  • A húsokat a hagymára teszem, majd felöntöm az 1 dl vízzel.
  • Lezárom a kuktát és először magas - majd amikor már nem gőzölög - közepes lángon kb. 30 perc alatt majdnem készre párolom a húst.
  • Míg a hús puhul, a tésztát felteszem főni, megpucolom a répákat és karikára vágom őket.


  • Fél óra elteltével kinyitom a kuktát és a húshoz adom a répakarikákat, a babérlevelet, majd felöntöm 5 dl vízzel.
  • Innentől már csak közepes lángon készre párolom a húst és a zöldséget kb. 20-30 perc alatt.
  • Amikor kész, tányérra szedem a húst - letakarom, hogy ne száradjon ki - félreteszem.
  • A kuktában maradt zöldséges léhez hozzáadom a 3 ek mustárt és botmixerrel pürésítem.
  • Elkészítem a habarást. A tejfölhöz hozzákeverem a lisztet és a porcukrot, majd az egészet a lepürésített zöldségekhez adom és összeforralom.
  • Végül hozzáadom az ecetet és ha kell utána ízesítem.

Nekem a vadas makarónival az igazi, de zsemlegombóccal is lehet enni :)

Nincsenek megjegyzések: