2013. február 5., kedd

Vaníliás briós


A kelt tészta mindig is mumus volt nekem, valahogy sosem akart sikerülni. Minden alkalommal úgy álltam neki, hogy 4-5 kocka élesztő be volt készítve, hogy biztosra menjek :)
Pedig, mennyire szeretem a friss, omlós, kelt tészta ízét és illatát. Sőt, én vagyok az az elvetemült, aki a nyers tésztát is szívesen csipegeti, amiből árad a vanília, és a citrom illata...
Persze, nem adom fel olyan könnyen a dolgokat, gondoltam egyszer csak összejön és így is lett! Csak egy kis türelem kellett és, hogy kitapasztaljam a hőfokot, ami kell a tökéletes, foszlós tésztához.
Most briós készült belőle, aminek nagy része még frissen egy kis vajjal el is fogyott :)


Hozzávalók:

  • 5 dl tej
  • 50 g friss élesztő
  • 100 g porcukor
  • 1 kg liszt
  • 100 g vaj
  • 5 tojássárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 vaníliarúd kikapart magjai


Elkészítés:
  • A tejet 40 fokra melegítem, majd elkeverem benne a porcukrot és belemorzsolom az élesztőt. Meleg helyen, letakarva felfuttatom.
  • A lisztet egy kicsit megmelegítem, majd hozzákeverem a kovászt és a többi hozzávalót is. Alaposan összedolgozom, ismét letakarom és duplájára kelesztem - újabb 10-20 perc.
  • Még egyszer átgyúrom és megint kelesztem 10-20 percig.


  • A tésztából kis darabokat szakítok, amiket hosszúkásra nyújtok, majd összetekerem őket. Míg az utolsó is el nem készül, konyharuha alatt pihentetem őket, hogy ne száradjanak ki.
  • Sütőpapírral kibélelt tepsire teszem őket, 2 ujjnyi távolságra egymástól, majd megkenem cukros tejjel (szoktam rá jégcukrot is szórni) és mehetnek is a 180-200 fokra előmelegített sütőbe. 8-10 perc alatt aranybarnára sülnek.



Nincsenek megjegyzések: