2013. április 22., hétfő

Medvehagyma pesto


Tombol a medvehagyma láz :) Természetesen én sem maradhatok ki :)
Szombaton a biopiacon 2 hatalmas csokorral vettem, bár akkor még nem tudtam, hogy mi lesz belőle. Itthon végül úgy döntöttem, hogy egy pestot mindenképp készítek, mivel jobb módja nincs a tartósításnak, hogy a szezon egy picit kinyújtható legyen. Tavaly megpróbáltam frissen, levelenként fagyasztani, de felhasználáskor kiderült, hogy messze nem az igazi, vizes és ízetlen volt.
Pestoként, hűtőben viszont néhány hétig is eláll és nagyon sokféleképpen fel lehet használni.


Hozzávalók:

  • 50 g medvehagyma
  • 60 g dió (a dió felét fenyőmaggal helyettesítettem)
  • 60 g parmezán
  • 1 dl olívaolaj
  • só, bors

Elkészítés:
  • A diót és a fenyőmagot serpenyőben picit megpirítom, míg illatozni nem kezd.
  • Az összes hozzávalót késes robotgépbe teszem és simára pürésítem, sóval, borssal ízesítem.
  • A kész pestot kanalazzuk jól záródó üvegbe, és öntsünk rá annyi olívaolajat, ami el nem lepi.

1 megjegyzés:

NYAMMM írta...

annyira jók a fotók:) (is)