2013. május 19., vasárnap

Sültpaprika - krémleves


Nyáron, a nagy melegben is szeretek levest enni, bár ilyenkor a hideg verziókat részesítem előnyben. Csak egyszer kell elkészíteni és után a megmaradt adagokat - mert nekem sosem sikerül csak 1 étkezésre főzni :) - csak elő kell kapni a hűtőből, és már lehet is enni :)

Ha valami különlegesebbre vágyom, Meliékhez fordulok, és az általuk már kipróbált, jól bevált recepttel kezdek neki. Már annyi finomat, különlegeset kóstoltam Náluk, amit én különben tuti nem próbáltam volna, hogy biztos ponttá váltak :)

Ezzel a levessel is így voltam, bár én azt hittem, kápi paprika lesz benne, de nem. Legközelebb azzal is kipróbálom :)


Hozzávalók:
  • 3 db nagy (piros) kaliforniai paprika
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 nagyobb narancs leve
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1,5 dl húsleves alaplé
  • 2 ek méz
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 tk friss gyömbér
  • 1,5 tk kakukkfű

Elkészítés:
  • A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeveréses), majd a paprikákat egészben megsütöm. Akkor jó, amikor a héjja már megszenesedett. A sütőt lekapcsolom, de a paprikákat bent hagyom, majd amikor kézmelegre hűltek, az elszenesedett héjuk könnyen lehúzható. A belsejéből is kiszedem a magokat.
  • A paprika húsát villával kissé összetöröm, majd belereszelem a fokhagymát, hozzákeverem a kakukkfüvet és hagyom állni kb 1 órát, hogy az ízek összeérjenek.
  • Olajon megpárolom az apróra vágott vöröshagymát, hozzáreszelem a gyömbért, majd belekeverem a paprikát, sózom, borsozom.
  • Hozzáadom a narancs kifacsart levét, a húsleves alaplevet, és a mézet majd összeforralom.
  • Amikor kész, botmixerrel pürésítem, végül beleöntöm a tejszínt és még egyszer forralok rajta egyet.
Én narancsahabbal tálaltam, amiben annyit csaltam, hogy tojásfehérje porral kevertem habbá 1 narancs kifacsart levét. Nagyon finom narancs íze lett :)
A tetejére narancshéj került.


1 megjegyzés:

Kriszta írta...

Én is nagyon szeretem a leveseket. Ezt is ki fogom próbálni. Friss kakukkfűvel, ha már 6 bokornyi van a kertben. :)
Tetszenek a képeid. Szépek, hangulatosak, ízlésesek.