2013. május 2., csütörtök

Túrós pogácsa medvehagymával, tökmaggal


A medvehagyma pestó új életre kelt ebben a pogácsában :)
Eddig még nem találtam meg a számomra tökéletes pogácsa receptet, mert, amikkel próbálkoztam vagy már az elején nem voltak elég puhák, vagy ha ez még rendben is volt, akkor biztos, hogy másnpara ehetetlen keménységűre száradtak.
Egy sima túrós pogácsának indult, de egyrészt szerettem volna az ízét feldobni egy kicsit, másrészt, gondoltam, hogy az olajos pesto csak javíthat az állagán :)

Nem csalódtam, mert még 4 nap múltán is puha, teljesen élvezhető maradt :)



Hozzávalók:

  • 600 g liszt + egy kevés a nyújtáshoz
  • 500 g vaj
  • 500 g túró
  • 30 g élesztő
  • 2 tojássárgája
  • 15 g só
  • 1 adag medvehagyma pesto
  • 100 g tökmag
  • 1 tojás a kenéshez
  • 50 g sajt

Elkészítés:
  • A hozzávalókat (liszt, vaj, túró, élesztő, tojássárgája, só) alaposan összegyúrom, majd a tésztát letakarva hűtőbe teszem, 20-30 percre.
  • A tökmagot serpenyőben picit megpirítom, míg illatozni nem kezd.
  • Lisztezett mukalapon téglalap alakúra nyújtom a tésztát, megkenem a teljes felületét a pestoval, megszórom a pirított, durvára tört tökmaggal, majd jöhet a hajtogatás.
  • A sütőt előmelegítem 180 - 200 fokra (először 200-on próbáltam, de nagyon hamar megkapta a tetejét, pedig a beljesének sülni kellett volna még)
  • A téglalap alakú tésztát képzeletben (függőlegesen) 3 egyenlő részre osztom. A bal oldali 1/3-ot ráhajtom a középsőre, majd a tetejére a jobb oldalit - így egy szép, rétegezett tésztát kapok.
  • Második lépésként, ismét 3 részre osztom képzeletben, de ezúttal vízszintesen. Először a felső 1/3-ot hajtom a középsőre, majd erre jön az alsó.
  • Ismét kinyújtom téglalap alakúvá a tésztát, úgy, hogy a vastagsága 2 cm legyen.
  • Megkenem a felvert tojással, majd megszórom reszelt sajttal.
  • 4 cm átmérőjű pogácsákat szaggatok, sütőpapírral kibélelt tepsire teszem és kb. 20-30 perc alatt aranybarnára sütöm.



Nincsenek megjegyzések: