2013. június 25., kedd

Rákgolyók, kapros-citromos joghurt mártogatóssal


A mostani időjárás alapján lassan elhinni is nehéz, hogy 2 napja még 30 fokos forróság volt és tombolt a nyár. Ilyen melegben nem sok kedve van az embernek enni, csak valami apróságot, gyorsan bekapni. Mivel nem volt szerencsénk az elmúlt hétvégét vízparton tölteni, gondoltam, csak becsempészek egy kis nyaralás hangulatot :) Vettünk is gyorsan egy medencét és elkészítettem az alábbi rákos receptet. Nekem bejött a nyár :) Kérem vissza! :)


Hozzávalók:
  • a rákgolyókhoz:
    • 230 g burgonya
    • 100 g friss rák
    • 1 ek olívabogyó
    • fél lilahagyma
    • fél citrom leve és héja
    • kis csokor kapor
    • 2-3 ek liszt
    • 1 tojás
    • 2-3 ek zsemlemorzsa
  • a mártáshoz:
    • 150 g joghurt (1 kis pohár)
    • kapor
    • citromlé


Elkészítés:
  • A burgonyát megpucolom, apró kockákra vágom és 15 perc alatt puhára főzöm.
  • Míg a burgonya fő, előkészítem a fasírtot. Megmosom, megpucolom a rákokat és forró vízben 5 perc alatt megfőzöm. Amikor kihűlt apró darabokra vágom.
  • Egy közepes tálban összekeverem az apróra vágott, olívabogyót, kaprot, hagymát, citromhéjat és a citrom levét, végül hozzáadom a rákot.
  • A burgonyát, amikor kihűlt alaposan összetöröm, a rákokkal összedolgozom, sózom, majd diónyi golyókat formázok belőle.
  • Előkészítem a panírhoz a lisztet, enyhén felvert tojást és zsemlemorzsát.
  • Egy magasabb falú serpenyőben megforrósítom az olajat, közben bepanírozom a golyócskákat és kisütöm őket.
  • Míg a golyók hűlnek, a joghurthoz hozzákeverem a citrom levét, az apróra vágott kaprot, majd hűtőbe teszem.



Nincsenek megjegyzések: