2013. július 30., kedd

Rusztikus cukkinis, fenyőmagos, ricottás lepény


Ha most azt mondom, hogy ez a lepény a hétvégén készült, akkor sokan biztos lököttnek tartanak, hogy az év, talán legmelegebb hétvégéjén nemhogy a főzést nem hanyagoltam, hanem még a sütőt is bekapcsoltam :)
Szerencsére nálunk nagyon jó idő van bent, így amikor megláttam ezt a receptet a GoodFood-ban, nem kellett lemondanom róla és gond nélkül elkészülhetett.
Az a jó benne, hogy hidegen is épp olyan finom, mint frissen, így ha túléltük a sütést, utána már csak élvezni kell, akár másnap is, mondjuk egy jó fröccs társaságában ;)


Hozzávalók:

  • 1 csomag leveles tészta
  • kb 1 dl olívaolaj
  • 2 közepes cukkini
  • 250 g ricotta
  • 2 egész tojás
  • 50 g parmezán
  • 1 gerezd fokhagyma
  • nagy marék fenyőmag
  • nagy marék friss bazsalikom
  • frissen reszelt szerecsendió
  • kevés liszt a tészta nyújtásához
  • só, bors


Elkészítés:
  • Vegyük ki időben, jó előre a leveles tésztát a mélyhűtőből, hogy legyen ideje felengedni. Én rendszerint az utolsó pillanatban kapom elő, és ilyenkor alig bírom kivárni, hogy dolgozhassak vele :)
  • A cukkiniket megmosom alaposan - mivel nem hámozom meg - majd 2-3 mm vastag karikákra szelem és az olívaolajon serpenyőben mindkét oldalát kicsit megpirítom.
  • Míg a cukkinik sülnek, összeállítom a krémet.
  • A ricottát elkeverem a tojásokkal, a reszelt parmezánnal, apróra vágott bazsalikommal, a zúzott fokhagymával és a friss szerecsendióval, végül sózom.
  • A sütőt előmelegítem 200 fokosra, légkeveréssel.
  • A tésztát lisztezett munkalapon kinyújtom téglalap alakúra, hogy egyenletesen 2-3 mm vastag maradjon, majd rákenem a krémet, úgy, hogy a széleinél minden oldalon maradjon kb 2 ujjnyi üres rész. A krém elég sűrű ahhoz, hogy ne folyjon le.
  • A krém tetejére fektetem a sült cukkini szeleteket, hogy kicsit fedjék egymást, végül megszórom a fenyőmaggal, sózom, borsozom és a tetejére reszelek még egy kis sajtot.
  • Kb 30 perc alatt aranybarnára sütöm.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Nagyon szeretem a cukkinis lepényeket én is. A tiéd is jól hangzik.
A fotóid nagyon szépek :)